top of page

5 Sätt att Använda SMS-Kommunikation för att Driva Försäljning

SMS-kommunikation är ett effektivt verktyg för att nå dina kunder och öka försäljningen. Här är fem strategier för att använda SMS för att driva försäljning:


Exklusiva & medlemsunika rabatter via SMS: Skicka specialerbjudanden och rabattkoder via SMS till dina kunder. Detta lockar dem till köp och omedelbart ökar försäljningen.


Påminnelser om kampanjer via SMS: Använd SMS-meddelanden för att påminna dina kunder om kommande försäljnings- eller kampanjevenemang. Det ökar medvetenheten och deltagandet.


Orderbekräftelser och Leveransaviseringar via SMS: Skapa förtroende genom att skicka SMS för att bekräfta beställningar och meddela kunden om leveransstatus. Detta ökar kundtillfredsställelsen.


Produktnyheter och uppdateringar via SMS: Informera dina kunder om nya produkter och uppdateringar via SMS. Det väcker intresse för dina senaste erbjudanden.


Landningssida länkad i SMS: Skapa en känsla genom att länka till en landningssida i SMSet. Då kan man använda sig av bilder för att göra sitt innehåll mer intresseväckande. Man har även möjlighet att följa antalet klick på SMS för att kunna följa upp kampanjerna.




14 views0 comments

Recent Posts

See All

Hur Man Kan Jobba med Kundlojalitet

Kundlojalitet är avgörande för långsiktig framgång för företag i alla branscher. Att ha lojala kunder innebär att företag kan behålla sina kunder under lång tid och generera återkommande intäkter. Här

Varför Företag Ska Använda Sig av SMS-Kampanjer

I dagens digitala era är det avgörande för företag att använda sig av flera kommunikationskanaler för att nå sina kunder. En av de mest effektiva kanalerna för att nå ut till kunder på ett personligt

Comments


bottom of page